Seç Market Konya’da esnafla buluştu
Seç Market Konya’da esnafla buluştu
KONYA – Perakende sektöründe esnafı destekleyen ve güçlendiren iş modeli ile öne çıkan Seç Market, Konya’da potansiyel iş ortakları ile öne çıktı. Seç Market Genel Müdürü Altan Sekmen, Seç Market’in klasik esnaf kültürü ile çağdaş pazarlamayı buluşturan iş modelini, esnafa ve bölge ekonomisine sağladığı katkıyı anlattı.
Perakende segmentinde esnafa güç katan iş modeliyle öne çıkan Seç Market, Konya’da hâlihazırda kendi işi olan veya bu alanda yatırım yapmak isteyen potansiyel iş ortakları ile buluştu. Toplantıya katılan Seç Market Genel Müdürü Altan Sekmen, katılımcıların sorularını yanıtlayarak, bugün Türkiye genelinde 2.500’ü aşan mağaza sayısıyla Seç Market’in sektöre kattığı değer hakkında bilgi verdi. Sekmen, tüm Türkiye’de olduğu gibi Konya’da da küçük esnafı rekabette güçlendirirken yerel ekonomiye de katkı sağlamak amacıyla çalıştıklarını belirtti.
“Esnafımızı Seç Market’e dahil ederek rekabeti güçlendirmeyi hedefliyoruz”
Seç Market’in Türkiye’de esnafı modern perakendeciliğe dönüştürmeye çalışan bir iş modeli olduğunu anlatan Altan Sekmen, “Ülkemizde çağdaş perakendeciliğin özellikle 2000’li yıllardan sonra hızla büyümesini hepimiz izledik. Bu çok olumlu bir şey. kaliteli ürünlere hem ekonomi hem de tüketici için uygun fiyatlara ulaşmak.Ancak bu gelişim sürecinde klasik esnafımızın kanını kaybettik.Esnafımızı dönüştürmek ve desteklemek için Seç Market modelini devreye aldık.Seç Market ile rekabeti güçlendirmeyi hedefliyoruz. Seç Market ekosistemindeki klasik esnafımızın yanı sıra çağdaş perakendenin hızlı büyümesine de yer veriyoruz.Yıldız Holding kimliğini ortaya koyuyoruz.Yıldız Holding’in perakende şirketlerini alım gücüne dahil ediyoruz.Sanatkarlarımız oradan ürün tedarik edebiliyor.Yine biz yapıyoruz. Yıldız Holding’in pazarlama, tedarik zinciri ve üretim gücünden ustalarımız yararlanıyor, dijital bir altyapı sunarak sipariş operasyonlarında verimliliği artırmalarına yardımcı oluyoruz. Bu sayede esnafımıza diğer mahallelerdeki rakipleri ile daha iyi rekabet etme ve kaliteli işleri uygun fiyatlara müşterilerine ulaştırma imkanı sunuyoruz. Seç Market bir bayilik modelidir. Esnafımız kendi işinin işvereni olmaya devam ediyor. Tüzel kişiliklerinde ve vergi levhalarında rastgele bir değişiklik yoktur. Herkes kendi işinin işvereni, bir nevi kazan-kazan modeli. Rastgele bir bayilik fiyatından söz edilmediği için esnafımız Seç Market ekosisteminde yer almayı yoğun bir şekilde istiyor” dedi.
Seç Market iş modeli tüm paydaşlarına avantajlar sağlar
Geleneksel esnaf kültürü ile çağdaş pazarlamayı buluşturan Seç Market, ülke ekonomisine katkı sağlarken, esnaf ve müşterilerine sağladığı avantajlarla Türkiye genelindeki mağaza sayısını hızla artırıyor. Mağaza sahipleri ve çalışanları dahil 5 bini aşkın kişiden oluşan bir ekosisteme sahip olan Seç Market’in iş ortakları arasında yüzde 10’un üzerinde kadın girişimci bulunuyor. Çoğunluğu aile işletmesi olan Seç Marketlerde çok sayıda kadın aileleri ile birlikte çalışmakta veya istihdam edilmektedir. Seç Market bu yönüyle kadın girişimciliğini ve istihdamını da desteklemektedir.
Seç Market iş modelinde Seç ortakları kendi işlerinin sahibi olmaya ve “mahalleden biri” olmaya devam ediyor. Bayi sahipleri aynı zamanda kurumsal bir yapının parçası olurlar; mağazalarına çağdaş bir görünüm ve işlev kazandırıyorlar. Seç Market’in tedarik gücü sayesinde iş ortakları ürünlerini uygun fiyatlarla, hızlı ve kolay bir şekilde sunarak sektördeki rekabette önemli bir avantaj elde etmektedir. Dilerlerse bulundukları bölgenin yerel ürünlerine de raflarında yer vererek yerel üreticilerin ekonomik olarak güçlenmesine de katkıda bulunuyorlar. Kurumsal ve güvenilir kimlik, modern görünüm ve uygun fiyatlar müşteri memnuniyetini de artırmaktadır. İşbirliği çerçevesinde; Seç Market’e dönüşen esnaf, mağaza içi yerleşim ve raf düzeni, dijital altyapı, sosyal medya iletişimi gibi alanlarda destekleniyor; operasyon ve finansal yönetim gibi konularda danışmanlık hizmeti vermektedir.